Posted on: נובמבר 14, 2022 Posted by: admin Comments: 0
חדר פיקוד

מערכות פיקוד ובקרה ממלאות תפקיד משמעותי בכל הקשור לאוטומציה של תהליכים בעולמות התעשייה. באילו אופנים הן עושות זאת ומהם יתרונותיהן העיקריים?

תהליכי העבודה בחברות, מפעלים וארגונים גדולים, כוללים לעתים עבודה יומיומית המבוססת על אינספור שלבים. בין אם מדובר בעבודה לקראת תוצר מוגמר או בשמירה על התנהלות קבועה ונטולת הפתעות. כל אחד מהשלבים הללו משפיע על התוצאה הסופית, ולכן גם השיבוש והתקלה הקטנים ביותר עלולים להוביל להבדל משמעותי בתוצר הרצוי. מצב כזה יהיה כרוך בהוצאות נוספות, עיכובים והתמודדות עם עלויות כספיות. 

מערכות פיקוד ובקרה מיועדות למנוע מצבים כאלה, במטרה לייעל ולשפר את התהליכים המתבצעים באופן קבוע, להקטין טעויות ולאתר תקלות ובעיות פוטנציאליות במהירות האפשרית. בחלק מהמקרים המטרה היא להתריע על כל חריגה כבר בשלבים הראשוניים לאורך תהליך העבודה, כדי לתקן נזקים נוספים ולטפל בהקדם בנזקים קיימים. 

שימוש במערכות פיקוד ובקרה לא מאפיין רק תעשייה ספציפית, אלא נפוץ בקרב מגוון תחומים – בענפי ייצור, מערכות מים, חברות תקשורת ועוד. היכולת להתבסס על תהליכים אוטומטיים וללא צורך בהתערבות אדם, נפוצה בקרב מערכות פיקוד ובקרה משוכללות. היא מקלה על התהליך ומקצרת את זמן התגובה, ולכן מאפשרת לאסוף נתונים, לשלוח התרעות, וכמובן גם לחסוך בכסף ובהוצאות חשמל. 

אלקטרה FK

תכנון, ייצור ואספקת מערכות פיקוד ובקרה מצריכים ניסיון בעבודה עם טכנולוגיות פיקוד מתקדמות, תוך לקיחה בחשבון של דרישות ייחודיות המאפיינות תעשיות ספציפיות. אלקטרה FK מציגה ניסיון מוכח בעבודה על סל הפתרונות הנדרש לתעשיות מתקדמות הפועלות בישראל. החברה כוללת צוותי תכנון מקצועיים, שמנוסים בעבודה עם ארגונים גדולים ומציעים מענה בכל הקשור למערכות הפיקוד החדישות ביותר. 

במסגרת עבודתה, מציעה החברה ללקוחותיה את כל אלה ועוד, באמצעות שלל כלים מתקדמים שמשתלבים בעבודה היומיומית של כל מפעל – החל מלוח בקרה בסיסי ועד למערכת שלמה המותאמת אישית לצורכי כל לקוח. אלקטרה FK מתכננת ומייצרת לוחות להפעלה ידנית, לוחות להפעלה אוטומטית, מערכות פיקוד וסנכרון לתחנות כוח ועוד. בין לקוחותיה נמצאים ארגונים גדולים, מפעלים, חברות מרכזיות ועוד. 

Leave a Comment