Posted on: מאי 24, 2017 Posted by: admin Comments: 0
שקית ורודה , אשת עסקים

ישנם יתרונות רבים למהפכה הטכנולוגית שהתחוללה ועודנה מתחוללת בעולם, אבל היתרון העיקרי הוא שהיום, אפשר להשיג כמעט כל מה שרוצים או לא רוצים באתרי קניות באינטרנט

לפני עשור אי אפשר היה לדמיין את מידת הזמינות והקלות שבה יהיה אפשר, בעתיד הלא כל כך רחוק, לצרוך- בגדים, מוסיקה, אומנות, משחקים ואפילו מוצרי מזון בסיסיים בהזמנה מאתר הקניות של הסופר מרקט. לאתר קניות באינטרנט יש את הפוטנציאל להפוך כל חנות מפעל קטנה ומדשדשת לחנות משגשגת שמספקת משלוחים מרוחקים בתפוצה רחבה ואף עולמית.

אתרי קניות הם נושא שנוי במחלוקת עבור רבים מאתנו. כולנו שמענו וראינו את תסכולם של אנשים שהזמינו מוצרים דרך אתרי קניות שלא היו ערבים לתקינות ואיכות המוצר שהתקבל. פוסטים רבים נפוצו במחאה נגד אתרי קניות של בגדים שמפרסמים תמונות שקריות ולא מייצגות של מוצריהם, או אנשים שמאוכזבים מסל הקניות הרקוב שהתקבל לאחר הזמנה מאתר הקניות של הסופר. לכן, לא די בכך שיהיה לעסק מסוים אתר קניות באינטרנט. האתר חייב לעמוד במספר קריטריונים על מנת שישגשג ויממש את מטרותיו.

מסף , סופר , מוצרי מזון
סופר שלם בתוך המסך

הקריטריון הראשון ואולי החושב ביותר שעל פיו תימדד איכותו של אתר קניות באינטרנט הוא אמינותו

בין אם בנוגע לטיב המוצר ואיכותו או לזמן המשלוח, חשוב מאוד שהאתר יהיה מדויק על מנת לספק ללקוחות חווית קנייה חיובית. לכן המוצרים המפורסמים באתר הקניות צריכים להיות מתוארים בצורה נאמנה למציאות, ואם מצורפת תמונה כמובן שגם היא צריכה להיות לחלוטין זהה למוצר כפי שהוא נראה במציאות.

חשוב כמובן לוודא שאתר הקניות הוא נוח למשתמש. אתר קניות באינטרנט חייב להיות ברור ופשוט לשימוש של הקונים. לרוב נהוג לאסוף את מוצרי הקנייה אל "עגלת קניות" שמוצגת בצד המסך ומכילה מידע לגבי המחיר של כל פריט שנבחר והסכום המצטבר לתשלום עבור מעקב הלקוחות וניהול עגלת הקניות שלהם. חווית אתר הקניות צריכה להיות קלה וחיובית, מפני שהלקוחות מבצעים את הקניה בעצמם וללא עזרתו של מוכר.  חשוב מאוד שהלקוחות ירצו לחזור ולהשתמש בשירות הזה בשנית ובשלישית, ולא יתייאשו אחרי מאבק עם הוראות מסורבלות.

 

מעבר לאלה, אתר קניות באינטרנט צריך להיות מוגן ומאובטח היטב. זוהי נקודה שמובנת מאליה מפני שמידע רגיש מוזן אל אתרי קניות באינטרנט, כמו פרטיהם האישיים, כתובתם, מספרי כרטיסי אשראי ותעודות זהות של הקונים הפוטנציאלים באתר הקניות. מידע זה, אם יגיע לידיים לא נכונות, עלול לגרום נזק רב- ללקוחות וגם למפעילי אתר הקניות.

קיימת כמובן האפשרות לפתוח חנות אינטרנטית פשוטה יותר דרך אחת הרשתות החברתיות. לדוגמא כבר היום קיימים דפי פייסבוק רבים שמתפקדים כאתרי קניות לכל דבר ועניין. אנשים פרטיים שהחליטו להשתמש ברשת החברתית על מנת לפרסם מוצרים שהם מכינים או שירות שהם מציעים ובכך להפוך את הרשת החברתית לגורם מתווך בינם לבין לקוחות בכל העולם.

 

Leave a Comment